RESİM DÜNYASI
ANA SAYFA  
  SANAT
  İLETİŞİM
  HARİTA / UYDU FOTOĞRAFI
  ZİYARETÇİ DEFTERİ
  RESAMLARIN HAYATI
  SANAT - DÖNEMLER
  => YUNAN VE ROMA'DA RESİM
  => ORTAÇAĞDA RESİM
  => BİZANS (DOĞU ROMA İMPARATORLUĞU) RESMİ
  => GOTİK RESİM
  => TÜRK RESMİ
  => PALEOLİTİK DÖNEM RESİMLERİ
  => ERKEN BAROK RESMİ
  => BAROK RESMİ
  => YÜKSEK RÖNESANS RESMİ
  => YÜKSEK BAROK RESMİ
  => RÖNESANS RESMİ
  => ROMAN ESKİ RESİM
  ANKETE KATIL
  İLGİLİ BAĞLANTILAR
  ARA
  FAYDALI LİNKLER
  HABER SİTELERİ
  TELEVİZYONLAR
  DERGİLER
  RADYOLAR
  SPOR SİTELERİ
  GAZETELER
  KÜLTÜR SANAT SİTELERİ
  ARADIĞIN HERŞEY BURDA
  GENEL KATEGORİ
  MSN- OTURUM AÇ
  GOOGLE' DE ARA
  WEB'DE ARA
  GÖRSEL ARA
  İNDİR
  ÖDEV KATEGORİSİ
  SANAL MÜZE
  HABER
  girdiler
resimart.tr.gg (TIKLA) antropolog.tr.gg (TIKLA) (resimart.tr.gg)........................(antropolog.tr.gg)
TÜRK RESMİ

TÜRK RESMİ

Özellikle 1300-1453 yılları arasındaki Türk resmi, minyatür sanatı olarak bilinen kitap ressamlığı üzerine kurulmuştu. Fakat 12-13.yüzyıllara ait Türk minyatür sanatının, zamandaşı İslam dünyası minyatürleri ile bir üslup benzerliğine yönelmiş olması önemlidir. Selçuklu devri minyatürleri, astronomi, tıp, botanik ile ilgili eski metinleri, eski bir aşk hikayesini, doğa üstü cinli, perili masalları canlandırmıştır. Kaynaklardan, 15.yüzyıl başlarında Osmanlı Sarayı’nda minyatür ustalarının bulunduğu anlaşılmaktadır. Bu dönemde minyatür sanatçısı olarak Bursalı Hüsamzade Sunullah’ın ismi geçer. En erken tarihli Osmanlı minyatürleri Fatih devrine aittir. Bu dönemdeki Türk sanatçılarından biri de Sinan Bey’dir. Bir başka minyatür ustası ve Sinan Bey’in öğrencisi olduğu bilinen Siblizade’nin eserleri bugüne gelmemiştir. Fatih devrinden, bugün Paris Milli Kütüphane’de bulunan Sabuncuoğlu Şerafettin tarafından derlenen, “Kitab-ı Cerrahiye-i el Hakaniye” 1465 tarihli olup, basit resimlerle hastalık tedavilerini göstermektedir. Fatih döneminde yurtdışından gelen ressamlar, o öldükten sonra gelmemiştir. II Bayezıd döneminde saraya İran’dan ve Mısır’dan minyatür ustaları davet edilmiştir. Badieddin el Tebrizi’nin “Dilsuzname” isimli eseri bu döneme en iyi örneklerden biri olarak gösterilebilir. Hatta bu eserde Şiraz üslubu kullanıldığı ve özellikle Bayezıd dönemi Edirne’sinde Şiraz üslubunun revaçta olduğu bilinmektedir. Topkapı Sarayı’nda bulunan “Külliyat-ı Katibi” albümündeki minyatürlerde de Şiraz etkisi görülmektedir. Bu minyatürlerde konu olarak; sultanın maiyetiyle eğlenmesi, Sultanın meclisi gibi konular işlenmiştir. Bugün Venedik’te Biblioteca Marciana’da bulunan Ahmedi’nin “İskendername” isimli eserinde gerek gerçekçi üsluplar, gerekse renk armonisi bakımından Türk minyatürünün, klasik dönemine girmesinde Edirne’nin önemli bir yeri olduğunu anlayabiliriz.

üye girişi  
   
SÖZLER  
  Resim yüzey üzerine çizilen değil,yüzey üzerinde görme becerisidir.  
site  
  antropolog.tr.gg (TIKLA)  
ADKJGK  
  DPD  
SAS  
  J  
Bugün 7 ziyaretçikişi burdaydı!
ANA SAYFA resimart.tr.gg (TIKLA) antropolog.tr.gg (TIKLA) Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol